همانطور که می دانید مشتریان نسبت به گذشته باهوش تر شده اند. در گذشته، روش ارجح برای تبلیغات، نمایش محصولات به مشتریان بود. این یک رویکرد بازاریابی محسوب می شد اما با وجود  پیشرفتهایی که در حوزه اینترنت رخ داده است این طرح تبلیغاتی دیگر تأثیری نخواهد داشت. امروزه تبلیغات سنتی توسط مشتریانی که به دنبال گزینه های فراتر از کلیشه‌ها هستند نادیده گرفته می شود. از آنجایی که چنین پیشرفت هایی رخ داده است، افرادی که به دنبال جذب مشتریان احتمالی بیشتری هستند باید از مزایای فرصت های موجود بهره مند شوند. کدهای QR به طور موثر نیازهای مشتریان آگاه را با ارائه طیف وسیعی از اطلاعات مرتبط با محصول یا خدمات برآورده می سازند. کدهای QR به کسب وکارها اجازه می دهد دسترسی بیشتری به مشتریان داشته باشند. با اینکه در گذشته بازاریابی تنها به رسانه های خاصی محدود می شد، فرصت های بازاریابی که امروزه وجود دارد به لطف استفاده از کدهای QR افزایش یافته است.